Retourprocedure bij Origines & Saveurs

Retourprocedure bij Origines & Saveurs

Hoe kan ik mijn pakket terugsturen ?

De producten die Origines & Saveurs verkoopt zijn bederfelijke voedingsmiddelen, die onder de door de COB vastgestelde uitzonderingen betreffende het herroepingsrecht vallen. Origines & Saveurs heeft daarom besloten niet te voorzien in een herroepingsrecht. 


Indien een product echter beschadigd is of in geval van verborgen gebreken of non-conformiteit, kan de klant het product op zijn kosten terugsturen naar het bedrijf. 


Ten eerste, zorg ervoor dat de producten aan de volgende cumulatieve voorwaarden voldoen:

  • De betrokken producten moeten zich in dezelfde staat bevinden als waarin de vervoerder ze heeft afgeleverd.
  • De producten moeten worden teruggezonden in hun oorspronkelijke verpakking, of in een nieuwe verpakking die voldoende stevig en goed verzegeld is indien de oorspronkelijke verpakking beschadigd is,
  • Het bestelnummer, de bevestigingse-mail, de factuur en de leveringsbon moeten bij de geretourneerde producten worden gevoegd.
  • De klant of de ontvanger dient een bewijs te bewaren van de verzending van de geretourneerde producten.


  1. Maak uw pakket klaar >> Doe de intrekbare producten in de doos die u bij levering ontving. 
  2. Lever uw pakket af bij het daarvoor bestemde relaispunt (de verzendkosten zijn voor uw rekening). 
  3.  Wacht op uw terugbetaling >> Origines & Saveurs zal het door de klant betaalde bedrag terugbetalen binnen een maximum van dertig (30) dagen vanaf de terugzending van de producten. U ontvangt een bevestigingse-mail zodra de terugbetaling is uitgevoerd.

De retourkosten zijn voor rekening van de klant.